سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه جامبو شلز سوخاری خوشمزه مجلسی با گوشت و پنیر در قابلمه

نظر

جامبو شلز نوعی پاستا صدفی محسوب می شود که سایز خیلی بزرگتری نسبت به پاستا های صدفی دارد. جامبو شلز سوخاری با گوشت و پنیر یک غذای بسیار خوشمزه و جدید است که با جامبو شلز تهیه شده و می تواند یک پیش غذای خوشمزه و یا غذایی مورد علاقه کودکانتان باشد. در بخش آشپزی امروز قصد داریم تا طرز تهیه جامبو شلز سوخاری با گوشت و پنیر را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای جامبو شلز شکم پر گرم سوخاری با گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ شده 100 گرم
پنیر موزارلا 50 گرم
تخم مرغ 2 عدد
پیاز 1 عدد
جانبو شلز سوخاری       1 بسته
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آرد سوخاری به میزان لازم
آرد سفید به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه جامبو شلز سوخاری | سلام دنیا

دستور پخت جامبو شلز شکم پر گرم سوخاری با گوشت چرخ کرده

1. طرز تهیه جامبو شلز با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا

مرحله اول، آماده سازی مواد میانی: ابتدا پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم. سپس گوشت، نمک، فلفل را به پیاز می افزاییم و خوب ورز می دهیم.

 

2. مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و زرده ها را به همراه پنیر به مواد گوشتی می افزاییم و خوب ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

3. مرحله سوم: آماده سازی جامبو شلز

جامبو شلز ها را به آب در حال جوش می افزاییم و مطابق با زمانی که روی جعبه جامبو شلز نوشته است، آنها را می پزیم بعد آبکش کرده و کاملا با آب سرد می شوییم تا نشاسته اضافی آنها خارج شود.

4. مرحله چهارم: آماده سازی مواد سوخاری

سفیده های تخم مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل خوب مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شود. آرد سفید و آرد سوخاری را هم داخل دو ظرف جداگانه ریخته و آماده می گذاریم.

5. مرحله پنجم: تهیه جامبو شلز

1 عدد جامبو شلز پخته شده را برمی داریم و داخل آن را با مواد گوشتی آماده شده پر می کنیم. حالا، یک عدد جامبو شلز دیگر روی مواد می گذاریم تا کاملا کیپ شود و در زمان سرخ شدن بیرون نریزد.

6. مرحله ششم: آغشته کردن به مواد سوخاری

بعد از اینکه تمام جامبو شلز ها را آماده کردیم. حالا به ترتیب داخل آرد سفید، سفیده تخم مرغ و در نهایت آرد سوخاری غلتانده و داخل دیس می چینیم.

7. مرحله آخر: سرخ کردن و سرو جامبو شلز سوخاری

داخل تابه دیواره بلندی را تا نیمه روغن می ریزیم و زمان می دهیم تا کاملا داغ شود. سپس جامبو شلز آماده شده را دانه به دانه داخل روغن انداخته و کاملا سرخ می کنیم تا طلایی و برشته شود؛ سپس داخل ظرف زیبایی چیده و در کنار انواع سس سرو و نوش جان کنید.

نکات مهم و فوت و فن تهیه جامبو شلز شکم پر سوخاری با گوشت و پنیر:

  • می توانید پنیر پامزان را جایگزین پنیر موزارلا کنید.
  • اگر گیاه خوار هستید می توانید سبزیجات یا سویا را جایگزین گوشت کنید.

منبع:  سلام دنیا