سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی خوشمزه و اصیل با گوشت دنده

نظر

آش عباسعلی یکی از آش های بسیار مفید و مغذی ایرانی می باشد که اصالتی مربوط به شهر کرمانشاه دارد. آش عباسعلی دارای مواد مواد مغذی از جمله املاح معدنی چون زینک می باشد. آش عباسعلی یک وعده کامل غذایی را تشکیل می دهید و بسیار خوشمزه و بسیار مناسب فصل سرما می باشد. در آموش آشپزی امروز قصد داریم تا طرز تهیه آش عباسعلی را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای آش عباسعلی کرمانشاه خوشمزه و مقوی به سبک اصیل

گوشت دنده گوساله     400 گرم
گندم پوست کنده 1/5 پیمانه
برنج 1/2 پیمانه
عدس 1/2 پیمانه
نخود 1/2 پیمانه
لوبیا چیتی 1/2 پیمانه
لوبیا سفید 1/2 پیمانه
پیاز 4 عدد
سیر 10 حبه
نعنا داغ 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن، زرد چوبه به میزان لازم
روغن کرمانشاهی به میزان لازم

طرز تهیه آش عباسعلی | سلام دنیا

دستور پخت آش عباسعلی کرمانشاه خوشمزه و مقوی به سبک اصیل

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی خوشمزه و کشدار

مرحله اول آماده سازی حبوبات: ابتدا نخود، لوبیا ها و گندم را از 12 ساعت قبل شسته و در مقداری آب خیس کنید تا نفخ آن از بین برود. در این زمان هم چندین بار آب آن را عوض کنید.

 

مرحله دوم: پخت حبوبات

1 عدد پیاز را پوست گرفته و به همراه کمی روغن داخل قابلمه مناسبی تفت می دهیم تا طلایی شود. حالا حبوبات خیس خورده را به آن می افزاییم سپس آب جوشیده به آنها افزوده و زمان می دهیم تا حبوبات مغز پخت شوند.

مرحله سوم: افزودن عدس و برنج

حبوبات که نیم پز شدند، عدس و برنج را هم می افزاییم و زمان می دهیم تا تمام مواد کاملا مغز پخت شوند. اگر آب مواد کم بود. آب در حال جوش به آن بیفزایید.

مرحله چهارم: پخت گوشت

1 عدد پیاز دیگر را پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. داخل قابلمه مناسبی به همراه روغن خوب تفت می دهیم تا کمی سبک شود، سپس زردچوبه، فلفل و گوشت را به پیاز افزوده و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. در نهایت آب در حال جوش به گوشت می افزاییم و زمان می دهیم تا گوشت کاملا پخته و نرم شود.

مرحله پنجم: افزودن گوشت

زمانی که گوشت کاملا پخته شد آن را از داخل عصاره خارج می کنیم، ریش ریش کرده و به حبوبات پخته شده می افزاییم اگر آب آش کم بود عصاره گوشت را می افزاییم.

مرحله ششم: افزودن چاشنی

پیاز باقی مانده و سیر را پوست گرفته و خرد می کنیم و جداگانه تفت می دهیم در نهایت کمی زرد چوبه هم به آنها می افزاییم؛ حالا نیمی از پیاز داغ، نعنا داغ و سیر داغ را به آش افزوده و آنقدر آش را مخلوط می کنیم تا آش حالت کشدار پیدا کند.

مرحله آخر: سرو آش عباسعلی

در نهایت پخت اگر روغن کرمانشاهی در دسترس دارید، 1 قاشق غذا خوری به آش بیفزایید. نمک آش را اندازه کنید و داخل ظرف زیبایی ریخته و با نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین و نوش جان کنید.

نکات مهم و فوت و فن تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی مقوی و کشدار

  • می توانید کره محلی را جایگزین روغن کرمانشاهی کنید.
  • این آش زمان زیادی برای طبخ می خواهد تا قوام آمده و کشدار شود.

منبع: سلام دنیا