سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه یتیمچه تبریزی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

نظر

یتیمچه یک غذای گیاهی اصیل ایرانی و خوشمزه و پر طرفدار است که در همه شهرها با مواد متفاوتی پخته می شود با موادی که همیشه در دسترس همه قرار دارد و در کنار نان سنگک تازه سرو می شود. یتیمچه شباهت زیادی به یک غذای فرانسوی به نام راتاتویی دارد. یتیمچه مناسب برای گیاه خواران هم می باشد چون از مواد غنی تشکیل شده و بسیار خوشمزه است. این دستور از بخش آشپزی وب سایت سلام دنیا  گرفته شده است تا طرز تهیه یتیمچه تبریزی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای یتیمچه

  • بادمجان 4 عدد
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • پیاز 3 عدد
  • رب گوجه 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زرد چوبه به میزان لازم
  • روغن جهت سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه یتیمچه تبریزی | سلام دنیا

دستور پخت یتیمچه

1. طرز تهیه یتیمچه بادمجان و گوجه فرنگی

ابتدا بادمجان ها را پوست کنده به شکل نگینی یا ورقه ای برش داده و برای اینکه تلخی آن گرفته شود به مدت 1 ساعت در آب نمک گذاشته و سپس بشویید و روی دستمال بگذارید تا آب آن خارج شود.

2. مرحله دوم (آماده سازی مواد یتیمچه)

پیاز را پوست کنده و به شکل خلالی برش می دهیم. گوجه ها را پوست گرفته و به شکل نگینی برش دهید.

3. مرحله سوم

حالا تابه ای مناسب را روی حرارت قرار دهید و داخل آن روغن ریخته، روغن که داغ شد بادمجان ها را داخل تابه ریخته و تا زمانی که طلایی شوند؛ تفت می دهیم و از تابه خارج می کنیم.

4. مرحله چهارم

در این مرحله، پیاز را در روغن بادمجان تفت می دهیم تا کاملا طلایی شود. سپس ادویه ها و رب را هم اضافه می کنیم رنگ رب که آزاد شد گوجه را افزوده و اجازه می دهیم تا این مواد غلیظ شده و به روغن بیفتد.

5. مرحله پنجم پخت یتیمچه

در این مرحله بادمجان ها را به سس آماده شده بیفزایید، 1/2 پیمانه آب جوشیده اضافه کرده و صبر می کنیم تا با حرارت کم غذا جا بیفتد. تقریبا 20 دقیقه .حالا غذا را در ظرف مناسب ریخته و در کنار نان سنگک یا برنج ایرانی سرو و نوش جان کنید.